lördag 12 februari 2011

Pimpinett

Häromdagen (här om dagen..?) tittade sonen på mig och sa "du ser precis ut som min fröken". Inget ont om den kvinnan men man kan inte anklaga henne för att vara pimpinett. Ett epitet jag ofta hört om mig själv. Och tyckt att det har stämt. Men ett dragit hus från 1905 och två hundar som ska ut titt som tätt, har gjort något med f l ä r d e n. Jag tittar på mig själv och inser att det han ser, det är en medelålders mamma i fleece. Ingen cool mamma på stan inte.


Känner att jag nog ska surfa runt lite på diverse NYC-butiker och bita i det sura äpplet och betala tull. Kan det ju vara värt för att bli lite pimpinett igen.

6 kommentarer:

Anna sa...

Bokprat i Gbg bokat, hoppas datum passar dig! välkommen!

http://www.enbokcirkelföralla.se/2011/02/valkommen-pa-bokprat-pocketbyte-och-afternoontea-i-goteborg/

Carita Liljendahl sa...

Ja, men nog är du ju fin!
Och det där älghornet fick ju en värdig "avslutning".

Anonym sa...

Haha. Barn är så ärliga.

Hanna Lans sa...

Jag tog genast tag i saken och satte på mig något annat... ;)

Ja, att använda älghornet känns ju onekligen bättre än att elda upp det. Cerise och silver=man blir glad när man tittar på det!

Newyorkmamman sa...

Vilka chicka newyorksajter beställde du från?

Hanna sa...

Du, datorn tjorvade, så jag kom inte in på mer än Anne Taylor och hur kul är de kläderna liksom? Fast byxorna där passar min kropp så det var därför jag gick dit. Har du något bra tips?