tisdag 15 februari 2011

Coca-Cola

Tja, kanske är det det rätta. Receptet. När jag bodde i USA fick jag rekommendationen att inte dricka Coca-Cola för att det var gluten i karamellen i drycken. Man visste inte om det var över gränsvärdena, men att karamellen var baserad på spannmål. Man ska inte rycka på axlarna åt celiaki, då kan det gå illa, så jag har undvikit att dricka C-C. Emellanåt dricker jag dock. När jag äter sushi. Jag vet inte varför jag tycker kombinationen är bra, men det gör jag. Soyasåsen innehåller ju ibland gluten över gränsvärdena, men i alla tester så visar det sig att det är så försvinnande få som gör det, så jag har mumsat på. Men: Jag blir alltid dålig efter jag ätit sushi med tillhörande C-C. Men vilken av dem som är boven, det vet jag inte. Kanske man snart kan få veta vad det är i karamellen i C-C:n också?

Inga kommentarer: