tisdag 22 februari 2011

Modevår?

Jag har varit trött på min garderob ganska länge nu. Jag har också varit trött på mig själv ett tag. Några svåra år tog musten ur mycket. Nu är jag dock trött på att vara trött. De som känner mig och de som har läst min bok förstår och skakar på huvudet åt vad människan trots allt klarar av. Men, och det här är ett stort men: Jag har kommit till något slags brytpunkt. En stor del av mig har alltid handlat om mode. När jag ser på mig själv idag kan man inte riktigt tro det. Så, idag tog jag ett beslut. Tillbaka till mig själv! Jag började genast leta bilder från inspirationsserien framför alla, SATC. Döm om min förvåning när det visade sig att nätet är nästintill barskrapat på bra bilder från serien! Jag tog saken i egna händer och satte på en skiva. Sista säsongen är min favorit bland outfitsen. I sista avsnittet finns en av mina absoluta favoriter. Nu postar jag en bild som jag helt sonika tog med min pyttekamera i dåligt ljus. Det spelar ingen roll. Som påminnelse för mig själv fungerar den ändå.

Till helgen tänker jag mig en urrensning av min garderob. Big time. Vad fungerar med vad, kan något göras om, behövs påfyllning, slängaslängaslänga!

4 kommentarer:

Sofie sa...

Vad skönt att höra att du verkar må bättre! Lycka till med allt!

Hanna Lans sa...

Tack ska du ha! Ja, bitar faller på plats både här och där i kroppen these days! :)

Newyorkmamman sa...

Hannis, du ar sa cool! Det ar vinter och gratt och deppigt i Sverige da kanner man sig sa har bara. I New York ocksa. Snart blir det var och da jadrar i mig kommer du farande utmed Vastra Gotets kuster i dina gula Fluevogs och sjomanskappa fran Gina Tricot och allt du nu har som jag alskar! Slang inte de lila skorna bara. Skicka till New York om du trottnat pa dem for allt i varlden. Jag koper dem av dig!!! Snygging, att du inte borjar med din design igen?

Hanna Lans sa...

Nej, det är inte bara vintern som spökar... men däremot kanske det är den annalkande våren som fått fart på mig ingen? De lila ska jag ha kvar, sorry! Hade jag bara tyckt att det var roligt att sy, så ahde jag nog sytt mina egna kläder med egen design, men nu är det som det är. Och du, utbudet på tyger i Sverige... :(