lördag 26 februari 2011

Halva Göteborg

När det är plusgrader ute och nästan barmark, då drar det i planteringsnerverna. Så jag gjorde som halva Göteborg gjorde, tog mig iväg till första bästa Plantagen. Där fanns det en uppsjö av pelargonsticklingar, fem för 59 kr. Men jag köpte inga. Just pelargoner måste jag vänta en stund till med. Däremot fanns det ett hav av en annan favoritblomma/växt, nämligen hortensior. Jag inhandlade raskt två stycken. Så fort jag ställde ner dem utanför bilen när jag kom hem lyfte hunden på benet på en. Så nu har jag nyduschade hortensior i fönstret.

5 kommentarer:

Newyorkmamman sa...

Fint!! Jag vill fixa hemma hos oss men det kommer inte ske innan skolan är slut. Dessutom får jag inte ha det som jag vill för min make ska vara med och bestämma och han har inte samma smak som jag har. Varför måste han bry sig???

Hanna sa...

Precis, varför måste han bry sig, va?

camillos sa...

Åhh, pelargonsticklingar!! *måste skaffa mig snart*

Hanna Lans sa...

Det fanns en massa olika sorter! Kanske åker jag tillbaka imorgon. Det är något visst med pelargoner trots allt.

Sofie sa...

Fint! Jag älskar också hortensia. Men på våren vill jag ha tulpaner!