måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Är det tydligen idag. Jag har grymtat för sambon tidigare år att jag inte är intresserad av att trissa upp någon romantik just för att det råkar vara den 14 februari. Han tycker att jag är en osedvanligt tråkig fästmö. Således fick jag inga blommor idag. Ingen choklad heller. Fine. Däremot gav sonen mig flera pysslade hjärtan imorse så där var förväntningarna på dagen ganska höga. Som den goda mor jag är köpte jag därför en hjärtformad chokladask till vederbörande. 176g för hutlösa 90 kronor. När vi kom hem glömde sonen kartongen på golvet och en av hundarna slevade i sig hela härligheten. Eftersom dödlig dos choklad ligger på 1000g för hans vikt, behövde han inte magpumpas. Men to prove my point: Sedär vad som hände för att jag köpte choklad en måndag! Så fick jag dåligt samvete för att jag är sådan hjärtlös kvinna, så jag köpte geléhjärtan till sambon och hjärtformade ljus. Nu står jag vid spisen och slevar i mig godiset själv. När han kommer hem kommer endast ljusen finnas kvar.