torsdag 28 juli 2011

Vill skriva en hemsk inläggstitel

Men det vill sig inte riktigt. Jag är väl alldeles för upprörd kan tänka. Jag har gått och blivit beroende av något pinsamt. På någon obskyr TV-kanal. Egentligen är det alldeles för pinsamt att prata om. Men jag out:ar mig själv här. Jag skulle leta på nätet för att få min fix, och vad finner jag väl då? Jo, att BravoTV inte visar "Real Housewives of Beverly Hills" from my location. What? Vad hände med globaliseringen? Närmandet mellan kontinenter? Allt mitt är ditt? Nej, BravoTV får man inte titta på över nätet om man befinner sig i Sverige. Vem ska jag kontakta och läsa lusen av? *snyftar lite för mig själv och tar en klunk äckligt rödvin och går och lägger mig istället*

6 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Jag sympatiserar för jag får inte se SVT Play "over there". Fast det är väl mer rumsrent än Bravo kan tänka? Men menar du allvar eller missförstår jag inlägget, ville du verkligen titta på Real Housewives of Beverly Hills (skrev hon med fasa i pekfingret)? ;-)

Hannasominteorkarloggain sa...

Jag säger ju det, pinsamt beroende ... Tydligen måste jag alltså vänta tills det sänds igen. Suck, jag som ville frossa.

en annan sa...

Det finns någon liten programsnutt man kan köpa/ladda hem som simulerar dig såsom varande i det land du väljer. Då kan man se det "förbjudna" var man än är. Vi använder en sådan för att få strömma hem norsk TV från alla kanaler.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter, men jag kan googla lite och se om jag kommer ihåg (eller så kan jag fråga sambon som är oerhört bra på att komma ihåg saker). Jag är mer som en dator - 'random access memory'...

Hanna Lans sa...

En annan: Åh, det låter intressant! Återkom gärna, en annan försmäktar här ...

en annan sa...

Kolla http://overplay.net
Det är en "VPN" klient/service som för nio dollar ger dig tre månaders obegränsad access till många länders TV-sändningar. Notera - det måste förstås finnas utdelat på nätet innan det funkar, men finns det på nätet kann du strömma hem det till din TV/dator med denna finurliga tjänst.

Vi använder den för att få tag på norska TV-kanaler som (av någon anledning) inte får ses om man inte är utanför norden.

Hanna Lans sa...

Vad bra att du återkom, tack! Ska kolla vid tillfälle, det finns ju ganska många program som kan vara kul att få titta på.