lördag 16 juli 2011

Bikram

Göteborg är ju en aning efter vad gäller det mesta. Så även yoga. Favorityogan från USA, Bikram, har ju funnits i Stockholm i några år nu. Men inte i Göteborg. Men nu verkar det som om en studio öppnat. Fast utan fukten. Värmen ska dock finnas och alla rörelser är samma. Har man suttit i en bil, och kört största sträckan, genom Europa i en vecka, så behöver kroppen lite träning. Nacken, mein gott, kan knappt röra på den. Så nu är det jag som letar upp min gamla yogamatta och svischar iväg!

11 kommentarer:

Hannasomärpåsprång sa...

Usch, nu var jag dum mot Götet... Eller bara ärlig? Vilket som, nu hoppas jag på detta pass, så att det blir många fler!

Maria Engelwinge sa...

Tittar bara in och säger godmorgon! Hoppas du blir av med nackvärken nu, det är inte kul att ha ont.
Kram!

Marie A sa...

Är inte helt duktigt på Yoga men Bikram yoga är inte det den yogan man utför i hög temperatur?? Isåfall så har träningsstället ELIXIA gamla Gymnasium i Sisjön något som de kallar för HOT Yoga som utföres i 38 graders temp. Detta har dom haft det senaste året. Sedan finns det Hot Yoga Gbg. Finns säkert fler ställen.

Ha en fin lördag, nu kommer snart NYCmamman och tripp trapp trull =))

Desirée sa...

Saknar yogan - men man kan inte hinna med allt.

Hanna sa...

Maria: Godmorgon! Hoppas det faktiskt ÄR en god morgon för dig med tanden och allt?!

Marie: Ja, jag har provat den i Askim, men det är inte samma sak. Det är bara yoga i värme. Men HotYogaGöteborg, där jag var idag, visade sig vara the real thing! Wow, vad glad jag är! Och trött och ledbruten.

MM&I: Nej, man får helt klart prioritera här i livet. Du får ju tydligen en hel del motion med yxan...;)

Joanna Björkqvist sa...

Hoppas nacken är bättre!

Själv stönade jag högt bara vi körde över ett väggupp i början av veckan, för jag fick nackspärr när vi åkte båt i helgen. Inte kul att komma till svärföräldrarna på besök och känna sig som en stel hundraåring med en ständigt het rispåse vilade på sina späda axlar...

Men nu är det borta igen - hurra!

Jag har förresten mejlat dig, Hanna...

NEWYORKMAMMAN sa...

Bikram, min favorit också. Men jag har inte varit dar pa flera ar. Tank om jag skulle kunna folja med pa ett pass kanske?

Duktiga Tjejen sa...

Jag tycker att bikram verkar hemskt! Kanske borde jag testa...

Hanna Lans sa...

Joanna: Jag går genast in och kollar min mejl! Skönt att ditt onda gick över!

NYC-mamman: De kör den här veckan också, sedan uppehåll i två. Sedan höstschemat. Följ gärna med!

Duktiga Tjejen: Värsta och bästa träningen ever! Man svettas mer än man trodde var möjligt och tränar muskelgrupper man inte trodde fanns!

Anonym sa...

Det känns nästan lite sorligt hur långt efter Göteborg ligger när det gäller liknande aktiviteter. Det finns väl ändå ett upptagningsområde om en miljon människor i storstadsområdet (halva Stockholm), men Stockholm har en faktor +5X av det mesta.

Hanna Lans sa...

Ja, Anonym, det är verkligen både trist och konstigt.