söndag 17 juli 2011

Den osorterade sanningen

Via Engelwinge kom jag till Bokhoras blogg där det diskuteras huruvida man får färgkoordinera sin bokhylla eller inte. I USA hade jag en färgkoordinerad bokhylla och har även sorterat mina föräldrars böcker på detta sätt. Mycket snyggt tycker jag. Här hemma har jag ... eh ... tja, färgkoordinerat samt anammat det mer bohemiska sorteringssättet lägga på hög. Vi har andra bokhyllor också, där det står kurslitteratur samt vita och svarta böcker. Men de ser också ut ungefär såhär:

7 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Ha ha, love you!!

Hanna Lans sa...

Å det kommer se likdant ut när du kommer hit, hoppas du klarar av det. ;)

Linda K sa...

schysst hylla!

Sofie sa...

Sådär tycker jag att det ser ut i alla inredningsreportage nuförtiden. Du är modern helt enkelt. :)

Joanna Björkqvist sa...

Mina bokyllor är lika vilda... Och jag har funderat ända sedan förra sommaren på att sortera böckerna i färgordning, för det är grymt snyggt.

När jag gjorde bakgrundsbilden till www.bokcirkel.se ställde jag några få böcker i färgordning, men det tar tid att gå igenom alla...

Vad många rosa böcker du har! Ser fint ut! :)

Hanna Lans sa...

Jag har lååångt många fler vita och svarta böcker ska jag säga. Och gröna, men de ligger på hög. Och blå, men de ligger också på hög. Men det är snyggast med rosa. Och lila. :)

Duktiga Tjejen sa...

Jag tycker inte riktigt om färgsorterade bokhyllor, hm... men jag gillar att ha struktor - själv sorterar jag "ännu inte lästa" för sig, och sedan efter författare och bra-het.