måndag 4 juli 2011

I love Hjo

Ja, den gamla marknadsföringsmeningen passar verkligen bra! För första gången i mitt liv var jag på besök i Hjo igår. Varför det har dröjt såhär länge kan jag verkligen fråga mig, så fin som den stan var! Väl värt ett besök! Jag åkte dit för att hälsa på en väninna från New Jersey. Den väninnan som matade mig med buljong om nu någon som läst min bok undrar. Fyra år sedan har det gått sedan den där hemska veckan då allt föll samman. Och nu äntligen kunde vi ses igen! Tack för en fin dag A!


Jag tog en långsam väg till Hjo. Åkte på skogsvägar och grusvägar.

Passerade strutsfarm och dansbanor. Underbara Sverige!


På hemvägen hem tog jag en sväng till Skara där en av mina kusiner spelar i Skara sommarteaters uppsättning "Gruffet i Chiozza". Mötte upp med två fastrar, varav jag sov över hos den ena på hennes bondgård. Så nu har jag gullat med kvigor och kikat på yttepytte kattungar. Åh, sommar!

4 kommentarer:

Camilla sa...

hejsan, jag är faktiskt uppväxt i Hjo, bodde där i 8 år (efter det första året i Skövde). härlig somamrstad!
Kram

Hanna Lans sa...

Vad härligt! Jag tror den är alldeles utmärkt på vintern också, med så många caféer och närheten till vattnet.

Ebba Range sa...

Vad kul! Jag var "sommarbarn" i Hjo när jag var 11 år. "Hulan" hette stället.
Det var svinkallt i Vättern - värre än i havet ...

Hanna Lans sa...

Ja, Vättern är ju görkallt, men det är vackert! Och så finns det en gratispool med 24 grader i bara några meter ifrån stranden, så man kan njuta av naturen ändå.