lördag 9 juli 2011

Cannabis

I Amsterdam kan man ta kort på en herrans massa fantastiskt fina husfasader invid kanalerna. Man kan ta kort på pittoreska cyklister i eleganta kläder. Man kan ta kort på coffeeshops och prostituerade. Men nä, allt det där finns ju på vykort. Eller, kanske inte glädjedamerna, men allt det andra. Så jag tog kort på några andra fasader. Som också finns.


Och så var det det här med knarket. Som ju finns i både klubbor och i chokladkakor. Glad i hågen föreslog jag för sambon att vi skulle köpa en glatt grönfärgad cannabisklubba. Med fasa stirrade han på mig, kvinnan utan moral, och sa att det skulle vi verkligen inte. Jag var mer förvånad över mitt förslag än hans reaktion. Jag är kvinnan som uppfann moralen. Kvinnan som förkastar alla njutningsmedel. Luthers högra hand. Eller, nu överdrev jag. Men, you get the picture. Cannabisklubba? Jag? Kanske har jag början till Alzheimers. Eller nå't.

6 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Tihihi...och du var gift med en amerikan?!

Desirée sa...

Man blir glad av att titta på de husen! Häftigt!

Duktiga Tjejen sa...

Cannabisklubba, det vore något det... Funderar på att köpa din bok nu förövrigt, blev så inspirerad... Person ett har nu korrläst min bok och snart börjar person två (lite samma tema som din bok, om du minns...). Hoppas att det går bra för din bok!

Hanna Lans sa...

NYC-mamman: Han pratade om svampar och ex och tyckte inte det var något konstigt att folk festade med en joint. Men INTE att HAN skulle göra det. Nähäädå...

Hanna Lans sa...

Duktiga tjejen: Sluta fundera! ;) Klart jag minns att vi har samma tema, när din bok kommer ut står jag först i kö för att inhandla!

camillos sa...

Coola fasader! De som målade kanske hade ätit av de däår klubborna? :)