måndag 18 juli 2011

Att skriva om att skriva

Jag har märkt att jag inte tycker det är så himla skoj att skriva om hur det går med mitt skrivande på manuskript nr 2. Eller på barnböckerna. Jag läser gärna om skrivtips på andra bloggar, men tycker inte det är så himla kul att bara läsa om hur manuskript fortskrider. Jag gillar blandbloggar. Om livet. När jag började skriva här på bloggen trodde jag att jag skulle skriva mycket mer om att skriva. Istället postar jag inlägg om både det ena och det andra. Som det här, som egentligen ska handla om en paj. Men jag återkommer till den.

Om två veckor påbörjar jag en ny anställning. I och med detta tänkte jag flytta min blogg till egen domän och försöka att endast skriva om skrivande. Jag undrar om jag kommer klara av det ... Jag kommer också ha långt mycket mindre tid att blogga på, eller att läsa andra bloggar. Sorgligt! Men oj, vad jag ser fram emot augusti! Men bara så ni vet. :)

Nu till pajen: Sonen och grannbarnen sprang runt som de yra sjuåringar de är och plockade alla sorts bär som man kan hitta i vår trädgård. Sedan stängde jag in dem i köket och la fram ett recept. Jag stoppade in i ugnen, man är ju inte oansvarig liksom, men annars gjorde de allt själva. Så mumsig. Titta bara. Vinbär, blåbär, krusbär, hallon, smultron, mullbär och körsbär. Mamman blev glad och struntade i dieten. Bär är nyttigt ju.

14 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Det är ju kul att läsa om allt möjlgt - inte bara om skrivande även om det också är trevligt...

Grattis till den nya anställningen! :)

Här blev det också en god paj idag!

Maria M sa...

Är så himla glad för din skull, det kommer bli SÅ bra med nya jobbet. Du är som klippt och skuren för att göra det på bästa möjliga sätt.
Kram!

Sofie sa...

Jag tycker också att det är roligast att läsa "om livet". Pajen ser jättemumsig ut och grattis till jobbet!

Hanna Lans sa...

Tack alla tre!

Maria: Jag kommer säkert behöva lite input under hösten om saker och ting. Hoppas du finns tillgänglig!

Duktiga Tjejen sa...

Blandade bloggar är helt klart bäst!

vally sa...

Blandat blogginnehåll lockar mig mest.
I morn kommer dottern. Jag kan fråga henne vilken typ av anställning du har sökt och fått.
Härligt att du känner dig så positiv till att börja jobba.
Grattis och all framgång till dig.

Om en timme lyfter planet från NY.

Linda K sa...

vad spännande! ser fram emot att få höra mer om det. och, pajen ser fab ut!

Maria M sa...

Hanna, självklart gör jag det, det vet du!
Det kan ju vara en bra anledning så vi får ses lite oftare också ;-)

Hanna Lans sa...

Vally: Jag hoppas att allt gått enligt plan så att ni får kramas om en stund!

LindaK: Mer kommer. Och ja, pajen var fab. :)

Maria: Toppen!

camillos sa...

Det låter kul med den nya anställningen, lycka till!
Jag gillar också "blandbloggar"!

Maria Engelwinge sa...

Jag hade också tänkt att bloggen bara skulle handla om skrivande och läsande när jag bytte till blogspot. Men jag vill ha möjligheten att kunna skriva om det som faller mig in. Mycket bokläsande blir det förstås, men det går ju upp och ned.

Hanna Lans sa...

Bara jag inte skriver alltför privat framöver, så ska jag nog kunna att blogga om annat än skrivandet. Den nya positionen är annars av sådan art att det inte är riktigt lämpligt att vända ut och in på sig själv på nätet.

Marina sa...

Det var väl en perfekt sommardags-sysselsättning!? (appropå att göra något...)
Oavsett vad det är du ska sysselsätta dig med i höst, så önskar jag dig lycka till!

Carita sa...

Håller med dig! Jag började också blogga om det där med "vad som rör sig i en författares huvud". Jag skulle skriva om skrivandet, och om Adrian.

Men sedan blev det allt mer om min vardag och jag tycker det är bäst så. Ibland skriver jag om skrivandet, eftersom mitt jobb är att skriva både som journalist och som författare.

Så vi tycker rätt lika! :-)