torsdag 15 september 2011

Nyttig läsning

En dag som den här kan jag skriva och läsa och fundera och göra upp planer. Världsviktiga saker helt enkelt. Och så vill jag ju dela med mig till andra. Jag är inte en sådan som sitter på hemliga recept, vägrar ge alla detaljer och jag tänker aldrig "nähä du, du får leta information själv". Jag älskar alla som delar med sig och ratar de som inte gör det.

Så, med denna inledning fortsätter jag: S t i p e n d i e r. Så himla svårt att hitta och ännu svårare att formulera sig i breven och allra svårast att alls få. Den här artikeln är välskriven och rakt på sak och matnyttig för oss aspirerande författare.

En dag, säger jag eder, då ska jag minsann hitta ett stipendie för mig. Söka och få. Johoorå!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Jag tror på dig! Lycka till!

Hanna Lans sa...

Tack! Eller, jag säger tack till "jag tror på dig", för att säga tack till "lycka till" betyder otur va? Eller hur var det nu igen med det där skrocket?

Kristina Svensson sa...

Tack för länken. Jag läste och begrundade och funderade varför det ska vara så att det först är efter tio år och 5-6 böcker det går att få författarpeng. Vid det laget har väl de flesta författare antingen svultit ihjäl eller etablerat sig och fått ordning på ekonomin?