lördag 7 maj 2011

Sicken dag

Denna ljuvliga 7 maj! Strålande solsken och hantverk både i Jonsereds fabriker och på Nääs slott. Men först och främst invigning av M's lokaler. Där hade finfina MM fixat snittar och dricka och extra snittar till den besvärliga celiakivännen. Fantastiskt goda! Men är man hemkunskapslärare så är man? Den andre MM visade runt bland falluckor och andra läskigheter där man kan trilla ner och behöva bli räddad av räddningspersonal som vet vad de gör. Bra att det finns utbildare i detta då! Efter detta event, tog vi bilen till Nääs. Där fanns en massa kreativa människor och jag ville köpa allt. Inte för att jag tyckte att allt var så väldans intressant, men jag vill så gärna stödja alla som gör något kreativt, för det är så svårt att överleva på de små smulor detta ger. Nåväl. Extra söt var en ung tjej som gjorde egna diadem och broscher. Jag köpte ett skojigt diadem som jag tänker använda ofta. Visst blir världen lite roligare av sådant här:

9 kommentarer:

Sofie sa...

LOL! Inte min stil, men man blir glad när man ser andra som vågar. :)

camillos sa...

Festligt!

nillas liv på pinnen sa...

Mycket tjusigt!
Jag tror man får många nya vänner om man har på sig ett sånt.

Maria sa...

Inte är du besvärlig inte, det gör jag så gärna för dig.
Tack för att ni kom och förgyllde dagen!

Hanna Lans sa...

Jag får nog extrapoäng på skolgården med detta diadem. Barnen brukar komma fram och undra vad jag har för färg på håret idag då? Nu har ajg sett likadan ut ett tag, till deras stora besvikelse. Men med det här diademet borde jag hamna på topp igen. ;)

Den besatta sa...

Fiiint och roligt!

Hanna Lans sa...

Sedan fick jag för mig att jag ska göra en massa diadem själv. Inte för att sälja, men för att variera mig. Vi får väl se.

Marina sa...

Knske inte så vackert...men väldigt gulligt och framför allt annorlunda ;)- antar att det blev succé på skolgården!?

Hanna Lans sa...

Sonen är sjuk, så jag har inte kunnat röva effekten på skolgården ännu. Men rapport kommer. ;)