måndag 16 maj 2011

Nu blev jag sådär avundsjuk igen

Men vad är det med mig och min avundsjuka på Camilla Läckberg? Jag vill också ha dead-lines som någon annan sätter upp för mig! De jag sätter upp själv kan jag ju rucka på alldeles för lätt liksom. Jag behöver ramar! Jag behöver också gå på Cannes filmfestival! Jag är också avundsjuk på allt hon har att göra. Jag älskar att ha mycket att göra! Jag tillhör inte den stora grupp människor i Sverige som har för lite att göra men som oupphörligen suckar att de har så mycket att göööra ... Nej, jag tillhör den lilla grupp som glatt utropar att jag har så mycket att göra! med ett stort leende på läpparna. När jag har mycket att göra alltså. Nu har jag alldeles för lite att göra.

11 kommentarer:

Stephanie sa...

Åh, fast jag avundas dig faktiskt. Det är sällan jag har för lite att göra.

/Stephanie

Den besatta sa...

Du är snyggare :)

Hanna Lans sa...

Stephanie: Välkommen! Och vi kanske ska byta? Jag vill gärna ha för mycket att göra ett tag.

Kiki: Åh, vad rar du är, tack! :)

Maria sa...

Hanna, jag har mängder av nationella matteprov som bara ligger här och väntar på att få bli rättade ;-)
Sugen?
Kram!

Annika, Bokplantan sa...

Du kan få komma hit och gräva lite. Det finns alltid något som behöver grävas i min trädgård. Om du vill kan jag ge dig riktigt tuffa deadlines också. Ett ton om dagen, annars blir det ingen mat.

nillas liv på pinnen sa...

Lite avundsjuka sätter sprätt på systemet. Det kan vara hälsosamt, om vi har tur.

Anneli Stålberg sa...

Jag minns inte när jag hade för lite att göra sist, jag har ju fyra barn :) Det skulle vara trevligt att prova. Fast lagom är nog bäst.

Marina sa...

Det finns säkert någon vänlig själ i din omgivning som kan dela med sig lite, du vet av något kul som att rensa en rabatt, skura en toalett eller något annat spännande...;)

Hanna Lans sa...

Äsch, hörrni! Räknar man familj och trädgård så har jag också på tok för mycket att göra. :)

Vad jag efterfrågar är en deadline för ett manuskript. Ett där man har fått förskott också. Åååhh, ljuvligt!

Maria: Jag tror inte det är riktigt lagligt att lägga sådant på en icke-behörig va? Men annars är jag game! Jag tar med mig gott kaffe och ett gott humör, så kör vi!

camillos sa...

Va, ingen kommentar från Camilla L denna gång? ;)

Maria sa...

Äsch, ta inte fram dina gamla skolinspektörsglasögon nu ;-) Det man inte vet har man inte ont av ju!
Fast okej, vi skiter i proven (vi som i att göra det tillsammans, jag har tyvärr inte riktigt den möjligheten) men det är banne mig dags för fika snart!
Kram!