lördag 14 maj 2011

Göteborgshumor

Fast i Östersund. Ica-Stig har fått en väg uppkallad efter sig: Icastig. Hahaha, som göteborgare kan jag inte låta bli att dra på smilbanden. Fast namnet skulle passa bättre här i mitt område där han faktiskt bor. Alltsom oftast ses han gåendes med sin doberman på en stig vid berget. Den hade väl kunnat få heta Icastigen? Karaktären har ju blivit ett fenomen och kommer säkert bestå långt in i framtiden. Å andra sidan så kanske det inte passar sig att en affärskedja får en väg uppkallad efter sig. McDonalds gata? Lindexvägen? I Paramus, New Jersey finns "Ikea-road" och "Sweden-street" eller om det var avenue? Minnet falnar vad gäller den staten, men, dessa båda vägar existerar och IKEA är ju en varuhuskedja. Nåväl. Nu lämnar jag detta ämne och ger mig iväg på stan och bio med sonen. Så håller vi tummarna för att blogspot håller sig i skinnet framöver ... Inga fler försvunna inlägg tack.

1 kommentar:

camillos sa...

Jag tycker också att det var kul! Klart att IcaStig ska ha en stig uppkallad efter sig!