tisdag 17 maj 2011

Bra tips

Jag har precis printat ut min första papperskopia av råmanuset till roman nr 2. Så ser jag att jag ju har på tok för små marginaler. Jag vill kunna kommentera i kanterna. Ordentligt långa resonemang vill jag ha plats med. Dessutom så ser det mer ut som en färdig bok om man har bredare marginaler och över- och nederkant. Och det är en rejält stor pepp att konfronteras med faktiskt.  Jaja, nu slösar jag inte mer på naturen, men ett litet tips till er som står i begrepp att skriva ut. Detta tips och andra kan man även läsa om i Amanda Hellbergs blogg. Hon har skrivit flera barnböcker och har kommit ut med sin andra skönlitterära roman för vuxna under våren. Jag samlar på tips. Om jag kommer ihåg det ska jag göra en etikett med den titeln. Skrivtips.

Inga kommentarer: