fredag 6 maj 2011

Björkskogen

Jag har ju skrivit förut om min ruskiga hemlängtan när jag bodde i USA. Och om de naturbilder jag försökte tanka styrka ifrån. Som utlandssvensk spelade jag mycket Kristina från Duvemåla när jag hade behov av att storgråta för att få ur mig lite spänningar. I första sången sjunger hon "... björkskogen där bär nya löv, där är ljust in på sena dagen." Då fick jag alltid bilden av björkskogen vid Gunnebo Slott i Mölndal på näthinnan. Idag har jag kört förbi där och passade på att ta en bild. Kanske att Newyorkmamman kan uppskatta det? Klockan 11.30 idag såg det ut såhär:

3 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Vad fint! Alskar svenska naturen. Gunnebo ar sa vackert. Jag vill fika med dig dar i sommar! Nej, vi tar en filt med oss och gar ut och satter oss i skogen istallet.

Marina sa...

Håller med - svenska naturen är fantastisk...och nu snart är jag där!!

Hanna Lans sa...

Flyttar ni hem igen, eller är det bara för sommaren?

NYC-mamman: Vi gör båda delarna!