fredag 27 maj 2011

Btj

Äntligen börjar pengarna från Bibliotekstjänst trilla in. Det har varit oerhört skralt i kassan här en längre tid. De har 60 dagar på sig att betala för böcker de beställer. Deras regler, inte mina. Dessutom så har jag behövt stå för frakten och är man så dum att man skriver en tung bok så är man. Alternativt att man är så dum att man tänker på att läsaren ska ha en behaglig läsupplevelse så att man väljer teckenstorlek 12. Det får jag äta upp nu. Jag hoppas ni som har läst inte tyckte att storleken var för stor, då blir jag sur. Oavsett vad ni tycker, så blir det storlek elva nästa gång. Såhär kan vi inte ha det. 45 kronor per bok, det är ju löjligt.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Teckenstorlek 12 var alldeles utmärkt om du frågar mig. :)

Monika Häägg sa...

Jo visst är det "tungt" med BTJ:s leveranser som kostar mycket men samtidigt är det god reklam till många bibliotek. så man får ta det onda med det goda!

Hanna Lans sa...

Monika: Jag var så korkad att jag inte la på portot på f-priset till dem. Det hade jag kunnat egentligen. Jaja, nybörjarbesvär.