måndag 27 juni 2011

Segt

Jag misströstar lite idag. Sitter här med mitt manuskript för andra romanen och inser att jag inte är så nära slutet som jag tidigare har trott. Det är en massa, en herrans massa, text som måste skrivas om. Råddas om. Strykas. Läggas till. I dagsläget omfattar manuskriptet drygt 70.000 ord. Men som det känns nu måste det omfatta det dubbla, så många svåra historier som manuskriptet går in på. Eller ska jag dela upp det i tre romaner? Helt plötsligt ser jag arbete för flera år framöver. Men jag vill ju bli klar. Nu.

4 kommentarer:

Sofie sa...

Jag ser fram emot att få läsa boken. Oavsett när den blir klar!

vally sa...

Instämmer hos Sofie.
Du får göra en trilogi, så att vi får första delen snart.
;-)

Anneli Stålberg sa...

Nu är bra, men rätt är bättre :) Om du får fundera en stund så klarnar det säkert. Lycka till!

Hanna Lans sa...

Tack för uppmuntran! Någon gång blir den klar. Oavsett om det blir i tre delar eller en enda.