onsdag 1 juni 2011

Manhattan

Ok, så ni som aldrig har varit på Manhattan och tror att det är så glamoröst. Här kommer ett inlägg om fönster. Va, varför då? Tja, det kan jag inte riktigt svara på. Om jag vill framhäva mig själv som ordningssam och pedantisk, så borde jag inte fortsätta med detta inlägg. Men det gör jag ändå. Walking on the wild side liksom. Jaja. Fönster var det. Manhattan. S.å.j.ä.v.l.a.s.u.n.k.i.g.t. Så illaluktande. Så smutsigt. Fönstren går inte att se ut igenom. De putsas kanske en gång vart tionde år. Och vet ni vad? Det spelar ingen roll att det inte är oftare, för det blir lika smutsigt igen inom en vecka eller två. Nåväl. Nu har jag rackat ner på Manhattan lite. Vad händer i Billdal? Ja, inte putsas här fönster i alla fall. Pinsamma Hanna, sitta här och snacka skit om fönster på Manhattan. Maria, förresten, jag är vaken igen... Men nej, jag tänker inte putsa fönster för det. RUT-avdrag någon?

3 kommentarer:

camillos sa...

Du är inte ensam! Här putsas minsann inga fönster heller. Det kanske blir så när man bor rörigt mitt i ett bygge...men mina nya köksfönster ska putsas, jag lovar!

Hanna Lans sa...

Jag kan tyvärr inte skylla på bygge. Men kanske kan ajg skylla på att vi har gamla fönster som måste plockas ur varje gång man ska putsa?

en annan sa...

RUT RUT! Finns ingen bättre människa. :-)