torsdag 16 juni 2011

Personligt brev

Att skriva om sig själv är verkligen svårt. Det kan man tro att just jag inte tycker, eftersom jag skrivit en hel bok om mig själv. Men se, det tycker jag. I alla fall när det handlar om ett följebrev där jag ska presentera mig själv lite kortare och inte i skönlitterär form. Jag låter synnerligen tråkig när jag försöker. Si och så gammal. Si och så tråkiga fritidssysselsättningar. Si och sådana målsättningar.

Dagens arbetsplats kanske hade något att göra med att jag fick svårt att formulera mig. Vackra vackra Sverige!

7 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Ar det "den dar sjon/stranden" som jag inte kan komma pa namnet pa nu! (konstig sv??)Dar borta, du vet! Lygnern? Nej...jo! Ja...eller?
Du fixar det galant, men visst kan det bli trist.

Sofie sa...

Oj, vilken sjuk längtan jag fick efter semester nu!

Hanna Lans sa...

Visst är det Lygnern! Vi tar en sväng eller två dit när ni kommer.

Anneli Stålberg sa...

Usch ja, det är svårt. Supersvårt!
Lycka till! :)

Maria Engelwinge sa...

Jag är likadan. Jag har inte gjort något spännande som man kan kasta fram i de sammanhangen. Men du bodde ju i New York i sju år, det tycker jag låter spännande!
Kram

Annika, Bokplantan sa...

Det finns inget vackrare än Sverige på sommaren! Brevet tror jag du fixar galant.

Hanna Lans sa...

Maria: Fast allt det där har jag ju skrivit om i boken. Det känns som att det blir kaka på kaka att skriva om det i ett personligt brev också ...

Svårt det här!!