torsdag 7 april 2011

Man lär sig av sina misstag - ibland

Jaha, eftersom jag utkom med min debutroman i slutet av förra året, så kan jag inte ha med mitt debutantporträtt i Svensk bokhandels katalog nu. Många av mina misstag har jag lärt mig av, men debutant är man bara en gång, då kan man inte lära av misstaget att inte ha med sitt porträtt i katalogen. Det är kört. Tänk på det ni som inte gett ut bok än, men som ska. Glöm inte av att kolla upp www.svb.se innan! Så, nu kanske någon annan kan lära sig av mitt misstag, så har mitt misstag varit bra för någon. Om än inte för mig.

6 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Nu förstår jag inte riktigt...

Hanna Lans sa...

Om man debuterar med en roman så är det ju bra om den får reklam på så många ställen som möjligt. Och även jag som författare. Men eftersom den kom ut år 2010, kan jag inte vara med i debutantkatalogen år 2011. Hade jag varit mer grundlig i mina efterforskningar vad man bör göra innan man ger ut en bok, så hade jag kunnat vara med i katalogen i höstas och således fått lite mer reklam. Reklam=bra!

Ariel sa...

Det verkar som att det finns väldigt många gropar man kan falla i när man ger ut en bok.

Hanna Lans sa...

Ariel: En massa!!

Kristina sa...

Ajdå, jag kom också ut med min första bok i december 2010...
Kände inte till debutantkatalogen. Det är ingen hejd på ens lärokurva!

Hanna Lans sa...

Kristina: Vi får lära av varandra!