torsdag 19 januari 2012

Omslag

Helena funderar över omslag till sin debutroman och jag funderar så smått på omslag till mitt andra manus. Som suger, men jag kan tänka på omslag ändå. Jag skulle vilja ha något sådant här:



men med Göteborg i bakgrunden. Jag tänker Poseidon, några speciella blommor som finns i boken och lite mer modern klädsel, men annars tycker jag att omslaget ovan passar stämningen i min bok bra. Om den slutar suga och om den blir klar. Eller vad säger jag, k l a r blir den. Frågan är när?

11 kommentarer:

Sofie sa...

Snyggt!!

Joanna Björkqvist sa...

Jag gillar bilden och skärpan/oskärpan, men jag gillar inte att det ser ut att vara skrivet på såna där plastband man skrev på förr när man vred på en tavla och tryckte på rätt bokstav och så vred lite till... Vad hette de? Typ dynamo...?

Tjejen och paraplyt gillar jag dock och om Poseidon hamnar i bakgrunden och rätt så långt bak, så kan det bli hur snyggt som helst. Som ett Eiffeltorn som bara anas...

Och vad är det för blommor...? Love blommor!

Hanna Lans sa...

Jag tänkte i första hand på själva bilden, inte texten. Jag håller med dig vad gälle den. Dynamo? Har faktiskt ingen aning, men borde veta för vi hade en sådan. Som jag ääälskade. :)

Anneli Stålberg sa...

Snart har den sugit färdigt och du har hittat vägen in i berättelsen. Jag ser fram emot att hålla en sådan vacker bok i min hand.

NEWYORKMAMMAN sa...

Supersnyggt!

mockapocka sa...

Fräck tycker jag. Känslan av svart-vitt foto men ändå färg. Piggt typsnitt.

Desirée sa...

Så roligt att följa din väg om utgivning :) så är det , det går upp och det går ner. Ibland så tycker man att allt är kasst och nästa dag är man sprickfärdig :)

Duktiga Tjejen sa...

Är du säker på att ditt manus suger? Har du inte bara kommit in i skrivarosäkerheten som drabbar de flesta mot slutet?

Är inget jättefan av det där omslaget om jag ska vara ärlig. Tycker inte att texten passar in med bilden. Gillar bilden, men med annat typsnitt kanske?

Hanna Lans sa...

Kan vara ren osäkerhet, men kan också vara sanningen. Vem vet i det här läget ...?

Det är själva bildspråket jag gillar, inte själva texten. Ska lura lite på vilket typsnitt jag skulle vilja ha och vilken färg.

Anonym sa...

Klart den blir klar. Och jag väntar, och läser när den blir det. Själv har jag tagit god tid på mig med min bok och det gör absolut ingenting.

Jag tycker mycket om det här omslaget, riktigt bra faktiskt. Poseidon ÄR bilden av Göteborg så det blir jättebra att ha på ditt omslag. Vilka blommor hade du tänkt dig?

Tack snälla för länkning!!! Besöksstatistiken stiger och i takt med detta mitt humör. :-) Sade jag tack..? :-)

Hanna Lans sa...

Länkar är alltid trevliga!

Digitalisblommor hade jag tänkt mig. Lila och ståtliga. Och med en och annan egenskap som kan vara bra att ha.