lördag 21 januari 2012

Favoriter

Jag googlade runt på SATC bilder och hittade två favoriter. Det finns ju såklart hur många favoriter som helst, men dessa två återkommer jag ständigt till. Den guldglimrande kappan från MoMoFalana. Jag var inne i den butiken och pratade med designern. Hon menade att det var en hemlighet hur hon hade färgat kappan, men någon dag kommer jag ta reda på det och göra mig en egen. Mark my words! Kuriosa om kappan är att designern själv menade att den inte fungerade utan särskild ljussättning och att den behövde vara i rörelse för att komma till sin rätt. Hon tyckte bättre om andra av sina skapelser.



Pariskappan och kombinationen, aahh, en dag! Tyll under prickig kjol och figursydd kappa. Precis min smak.

7 kommentarer:

Linda K sa...

lovely! men det ska nästan till NY eller paris för att bära upp dom :D

mamman sa...

Tänk att vi 40-tallister såg ut så på 50-talet, tyllunderkjolar, skumgummiunderkjolar o stärkta vita underkjolar o skärp i midjan, lilla scarfen på huvuet á la Brigitte Bardot. Högklackat på vintern, kära nån!

NEWYORKMAMMAN sa...

Oh la la! Älskar också SATC modet.

Hanna Lans sa...

LindaK: Göteborg-NYC: Same, same but different? ;)

Mamman: Högklackat på vintern går bort!

NYC-mamman: Odödligt mode!

Helena (misspkm) sa...

Hej Hanna!! Kul att du tittade förbi på min blogg. Jag diggar högklackat på vintern - men klarar aldrig av det för jag fryser så jäklarns när jag plockar ut dagens outfit för en dag på kontoret. Borde köra med "inneskor" som är så poppis i Sverige!

Åsa ö sa...

Älskar kläderna!! När ska använda detta, tänk att ha tillfälle var dag!! Me like!!

Hanna Lans sa...

Man kan klä sig såhär precis närsomhelst! :)