söndag 8 januari 2012

Eureka!

Jag har funderat ett tag över hur jag skulle kunna få ihop en bokserie om Göteborg. Att skriva om Göteborg har jag velat göra länge, men inte kommit på hur, var och när. Tanken var också att skriva en serie eftersom det inte går att tränga in hur mycket som helst i en enda roman. Och så nu när jag läste morgonnyheterna: Wohoo, eureka liksom! Jag har inte den blekaste aning om varför jag fick en snilleblixt, för det var inget i nyheterna som hade med hístorian alls att göra. Mmm ... Är så exalterad att jag måste hoppa lite upp och ner på stället. Eventuellt också andas i påse.

Ska bara avsluta barnboken och redigera klart vuxenromanen. Men se'n, DÅ!

10 kommentarer:

camillos sa...

Spännande!

Anonym sa...

Vad roligt att du fick en bra idé. De kommer när man minst anar det. Fortsätt nu att studsa upp och ner på stället och andas i påse ... ha, ha, ha!!!:-)

Hanna Lans sa...

Jag har andats i påse hela dagen medan jag googlat underlag för boken! ;)

Duktiga Tjejen sa...

Älskar när man får sånna snilleblixtar! Ser fram emot all dina böcker :)

Duktiga Tjejen sa...

AllA.

vally sa...

Gratti! Måste kännas utvalt och fantastiskt.
-Underlag till boken - det låter spännande. Man har inte en aning om, hur du kommer att gripa dej verket an. Var i tiden du skall vara o.s.v.
Får man veta det på detta stadiet?
Nyfiken Vally

Hanna Lans sa...

Vally: Du får ge dig till tåls ett tag till. Sorry. :)

Anneli Stålberg sa...

Jag älskar den känslan, när något viktigt kommer till en, utan att man vet riktigt hur och varför :)
Du har mycket på gång nu. Lycka till med allt!

Joanna Björkqvist sa...

Men åh, så spännande!!!!! Ser fram emot resultatet redan nu! Och hoppas du numera andas normalt igen! ;)

Hanna Lans sa...

Haha, jo, jag andas normalt igen. Men när ska man ha tid att skriva ner allt fantastiskt man vill skriva??