söndag 15 januari 2012

New York New York

Igår gav jag mig ut för att shoppa. I Göteborg. Ha, vilket skämt. Det är inte ofta jag längtar tillbaka till New York, men igår hade det inte suttit dumt med utbudet over there. I Göteborg kan man välja mellan grått och svart, och mellan asymmetriskt och lite mer asymmetriskt. Boring. Jag vill ha färg. Jag vill ha klänningar. Kroppsnära och bra kvalitet.

Då det begav sig skrev jag en shoppingguide för nättidningen SalongK. Här en länk. Vissa saker är ju gamla, som utställningen the Bodies, men annars finns det mesta kvar. Som det rycker i shoppingnerven! Paris i vår kanske, kan det vara nå't? Någon som följer med?

Newyorkmamman: Vad tror du om den här guiden, något för dig?

9 kommentarer:

Frida Åberg sa...

Jaaaaag följer med!! Har längtat till min gamla hemstad Paris i evigheter nu. Kombination inspiration och shoppingresa???

Hanna Lans sa...

Jaaaaa! Måste kolla datum bara. En annan är ju lite fast i hemmet många veckor.

Frida Åberg sa...

Ja, planering krävs även för dem som inte är fast i hemmet :). Jag tänker maj eller början juni och härliga kvällar på bistronas uteplatser :). Vi får spåna vidare, det skulle verkligen vara superroligt!

NEWYORKMAMMAN sa...

Verkar som en bra guide, för den som är här utan barn. Jag känner inte till ställena i The Meatpacking District. The Highline är ju unik. Vintage shopping och jag är inte vänner och jag tror inte på att Sofi skulle ha shoppat halva sin garderob vintage. De har helt klart inte ätit chocolate chip cookies från Le Vain! Bästa i stan. Äter Sofi kakor?! Jag är så avis på denna donna som tycks lyckas med allt. Till och med att äta och dricka gott flera gånger i veckan! Och vara så där smal.
Utställningen Bodies finns kvar.
Förresten, lite kultur kunde de väl slängt in, syrrorna Fahrman?!

Hanna Lans sa...

Frida: Jag var lite mer rask i svängarna och tänkte slå till med vecka 7!

NYC-mamman: Ååh, Levain, de finns alltså kvar? Nej, då kan hon inte ha ätit kakorna där om hon inte rekommenderar dessa. Men, jag har en stark misstanke om att det inte äts så många kakor alls i hennes hem ...

Lovable sa...

Jag ska läsa din artikel med andakt- jag och maken åker faktiskt till New York snart. Jag vill shoppa vintage, brudmode så klart! Any ideas? Kram!

Frida Åberg sa...

Hihihi, ja du var ju superrask!! Inte alls fast i hemmet.

Ska kolla på det.

Eva Holmquist sa...

Du har en award att hämta på min blogg... :-)
MvH Eva

Hanna Lans sa...

Lovable: Vintage brudmode har jag noll koll på. Men det finns ju districts för allt, så även brudklänningar. Kommer inte ihåg de exakta gatorna, men någonstans längs 8th ave och 40th st har jag för mig.

Frida: Jag har mailat!

Eva: Jag springer över till dig!