tisdag 3 januari 2012

Inte så kaxig

Idag har det varit en fotograf här för att fotografera mig. "Se lite kaxig ut" uppmanade hon. Jag kaxade till mig å det grövsta. Tyckte jag. Men när jag fick se bilderna såg jag bara arg ut på dem. Så jag försökte igen. Lutade huvudet lite, gnistrade till i ögonen, men utan att se arg ut. Resultatet? Jag såg bara rädd ut. Fotomodellandet är inget för mig. Dessutom såg jag gravt knubbig ut på varenda bild. Ingen hals hade jag heller. Det har jag ju lärt mig av Tyra att man ska sträcka på halsen. Hals måste man ha. Oh well, America's next top model ain't me i alla fall. Men Sveriges nästa bästsäljande författare kanske?

8 kommentarer:

Linda sa...

Berghem förlag står det, är du möjligen bördig från Berghemtrakterna i Mark?

Lyssnade precis på bokintervjun, blev fängslad av din historia. Tack för att du delar med dig.

Bloggkärlek ♥

nillas liv på pinnen sa...

Sååå mycket mer värt, om du frågar mig.

Joanna Björkqvist sa...

Och om du frågar mig, så håller jag helt med föregående talare. Och du är ändå snygg.

Hanna Lans sa...

Linda: Nix, det är mitt hus som heter Berghem. :)

NIlla och Joanna: Jag tycker också att det är mer värt att vara författare än toppmodell. Med det inte sagt att jag inte också vill vara snygg. ;)

Duktiga Tjejen sa...

Var ska du vara med nu?! Spännande!

Sofie sa...

Spännande säger jag också! Jag håller också med om att det smäller högre att vara författare än att vara modell. Men en snygg författare kanske smäller högst i media?

Marina sa...

Det ena behöver väl inte utesluta det andra: en bästsäljande topmodell, kanske ;)

Hanna Lans sa...

DT: Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge tills jag kan länka från bloggen.

Sofie: Säkert är det så att media hellre ser en snygg författare än en ful. Säkert. Trist, men verklighet tror jag. Just nu är jag tyvärr inte mitt snyggaste jag ...

Marina: Jag ska klura lite på hur jag skulle kunna vara den bästsäljande toppmodellen. ;)