måndag 9 januari 2012

E-bok

Jag ska lägga upp min bok som e-bok nu i dagarna tänkte jag. Ja, jag har tänkt så en längre tid, men nu känns det mer på g än tidigare. Kanske säger jag samma sak om en månad, vem vet. Men: Jag har verkligen inte tänkt på det här med utsidan. Formatet är ju inte traditionellt och en utsida syns inte på samma sätt på en e-bok som en vanlig bok, dvs när du läser en e-bok så viker du inte upp pärmen på boken så att andra kan se vad du läser. Frågan är om en utsida alls behövs på e-boken? Jag hittade denna sida som ger tre tips på vad man behöver tänka på med utsidor till e-böcker. Väldigt bra tycker jag. Ännu bättre att den utsida jag redan har verkar leva upp till alla tre punkterna!

5 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Inga nyheter precis. Jag ska ta en snapahot från min iPad så ska du få se hur det ser ut när böckerna står i "bokhyllan" där (i brist på rätt vokabulär!). Du kan kanske kika i någon annans iPad också så klart. Det är jätteviktigt med rätt framsida även på en e-bok så klart!

Hanna Lans sa...

Ja tack visavisavisa!

NEWYORKMAMMAN sa...

Ok. Jag mailar.

Lovable sa...

Jag har frågat det bland bloggarna tidigare men inte fått något svar, Var i Serige laddar man upp sin E-bok? Eller ska du göra det i USA?

Hanna Lans sa...

Jag är ganska säker på att Publit tillhandahåller tjänsten.