måndag 13 juni 2011

Varning

Jag är ingen vinkännare och tycker inte att det alltid behövs. Gott eller äckligt eller bara ointressant. Ungefär som med litteratur. Jag kommer aldrig bli litteraturkritiker som kan säga något annat än: bra, inte så bra. Så om du är en vinkännare kommer du inte gilla mitt utlåtande om det här vinet. Om du är en levnadsglad tjomme (ja, jag är från Göteborg) så kanske du uppskattar att jag utfärdar en varning för detta vin. Snustorrt. Som fnöske. Utan god smak. Inte så bra alltså.


2 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Så känner jag ofta. Även om jag inte kan förklara varför vet jag om saker är bra eller inte så bra:).

Hanna Lans sa...

Ibland har jag en känsla av att vi ska intellektualisera in absurdum över saker. Det borde räcka med "bra" eller "dålig" också.