lördag 11 juni 2011

Min psykolog

Inatt drömde jag att jag hade ett samtal med min psykolog i min bil. Jag satt i förarsätet och hon snett bakom. Psykologen var Kajsa Ingemarsson ... Varför? Jag var mitt uppe i en historia och hade fått bra fart i berättandet när jag sa att de 45 minuterna tagit slut. "Nej, sluta inte nu när det är så spännande" sa hon, och fortsatte "vi kan ta en timme till". Men jag var inte intresserad av det, för det var inte viktigt för mig att prata klart, så jag sa att då fick det bli en gratis timme. "Jaja", sa hon, "fortsätt nu." Lutade sig framåt och plirade mot mig. Så fortsatte jag. Då sa hon "Men det blir arbetstid för mig". Jag slutade igen och vi tjafsade om huruvida det skulle kosta eller inte.

Analys?

10 kommentarer:

camillos sa...

Ja tänk vilka konstiga drömmar kan kan ha ibland. Men vad betyder det? Dte kanske betyder att hon är så nyfiken på din kommande bok?

Maria Engelwinge sa...

Analys: Du är fixerad vid Ingemarsson;). Vill du att jag ska skicka en bok? *s*
Kram!

Anneli Stålberg sa...

Ingen vettig analys från mig, men det skulle vara kul att höra en drömtydares analys :)

Desirée sa...

Du kanske ska sadla om och bli en slags drive in psykolog?

NEWYORKMAMMAN sa...

Kul dröm. Jag håller med Camillos!

Hanna Lans sa...

Jag hoppas Camillos har rätt. :)

Maria: Eh, nej tack... ;)

Anonym sa...

Du kanske blev inspirerande pâ ett sätt som du inte anar. Fantasin har länga vingar !

Gammelmor

Hanna Lans sa...

Såhär några dagar senare är det framförallt hennes kluriga blick jag kommer ihåg. Och att jag var tvungen att berätta mer, men bekosta det själv. The story of my life kanske? Hmm... Jag måste börja säga ifrån och ta betalt?

Anonym sa...

Du dividerar med ditt undermedvetna om priset för ord... hur kan en författare få in så mycket kosing på "bara" en transportsträcka? Och du får framhärda (bilfärden) i livet i offentlighetens ljus till ett mycket högre pris och få ut mindre!Men du styr ditt eget liv - du är chauffören i ditt liv!
Maya

Hanna Lans sa...

Ah, Maya, klarsynt som alltid! Ja, jag är sannerligen chauffören i mitt liv nuförtiden, det känns bra!