onsdag 22 juni 2011

Barnen i Mark

Men jag tror att jag och mina bihålor exploderar av ilska! Vad håller de på med i Mark och vad i hela fridens namn gör rätterna? Ja, det är förståeligt att barnen ska ha det så lugnt de kan. Och ja, de har varit i ett år i den tredje fosterfamiljen, men om man hade gjort rätt från början hade de inte ens behövt hamna i den där tredje fosterfamiljen. Då skulle de ha hamnat i en andra fosterfamilj under utredningen, som skulle ha gjorts skyndsamt på någon vecka, högst två, och sedan flyttats tillbaka till sin första fosterfamilj. Mamman har bedömts inte kunna ta hand om sina barn, ska man då verkligen i förvaltingsrätten utdöma ett beslut som baseras på att denna mamma sagt sig inte kunna samarbeta med den första fosterfamiljen?

Ibland blir jag förtvivlat arg på hur man har rätt att behandla barn i det här landet.

3 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Jag mår så dååååligt när jag läser detta. Jag kan inte förstå att det finns barn som måste ha det så här. Jag blir så arg och så ledsen och så förtvivlad. Om jag bara kunde hjälpa...det är därför jag vill göra färdigt min utbildning. Barnen, någon måste stå på deras sida.
Varför tar man dem ifrån fosterfamiljen där de har vistats i fyra år? Vem beslutar något sådant? Varför ska det ta sådan tid, varför? Ja du Hanna, om man behandlar barn så här i Sverige som ju är ett väldigt mänskligt land, då ska vi ju inte ens närma oss tankar på hur det ser ut i länder som det jag bor i, till exempel. Nej, nu gråter jag faktiskt, och jag som måste skriva en ny uppsats och plugga till tenta.

Anonym sa...

http://cattasbubbla.se/2011/06/28/marks-politiker-med-i-tvivelaktig-facebookgrupp/

Vansinnet fortsätter!

Hanna Lans sa...

:(