fredag 3 juni 2011

Nu är det dags igen

Varför kan jag inte låta bli mitt hår? Nu har jag precis skaffat en ny färg, toning denna gång. Snart har jag prövat igenom hela sortimentet. Jag blir aldrig riktigt nöjd med mitt hår. Varför? Nu är jag inne på att låta det växa ut. Så jag kan ha det i tofs. Jag ser nämligen inte klok ut på morgonen när jag vaknar och vem orkar duscha innan man lämnar i skolan? Härom veckan blev jag använd som exempel i ett samtal som handlade om vissa mammor som var så härliga när de inte brydde sig om hur de såg ut när de lämnade sina barn ...

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Ja du, ibland kanske man inte blir så glad över att anses vara så härlig :) Fast samtidigt tycker jag att det är så befriande härligt att inte bry sig ;)

Hanna Lans sa...

Problemet med mig är att jag bryr mig... Men det finns inte minsta lilla ork att hoppa in i duschen så tidigt på morgonen bara för att se fin ut på skolgården. Men helst vill jag gömma mig under en stor mössa. Men uppfattas detta som härligt så är ju det trevligare än att uppfattas som sunkig... :)

Anneli Stålberg sa...

Nej, sunkig låter inte så härligt :)