torsdag 9 juni 2011

Luften gick ur

Igår gick liksom luften ur mig. Jag som skulle. Skulle redigera. Skulle köpa skolavslutningskläder. Skulle klippa sonen. Skulle något mer. Inte skrev jag. Men sonen klipptes och en skjorta inhandlades. Sedan fick sonen och kompisen gå själva till Panduro för att köpa korkar. Vet inte vad det skulle ha dessa till, men något viktigt var det. De kom ut med filt och träbokstäver istället men var lika glada ändå.

För er med barn i Göteborgsområdet kan jag rekommendera butiken Spojl, som också har en frisör i lokalerna. St Sigfridsgatan med gratis parkering utanför. Sådant uppskattar jag nu när jag inte har miljömärke längre. Fy tusan vad dyrt det är att parkera i stan! Jag har varit förskonad från sådant i två år, men nu är det slut på sötebrödsdagarna. Sonen blev fin i håret och ingen gnällde. Förra gången han klippte sig grät jag nästan och svetten trillade på frisörskan. Han är inte lätt vad gäller håret. Långt ska det vara. Till skillnad från mamsen som vill ha sitt hår kort. Skjorta från Miniature fick vi med oss också. Åh, nu kommer han vara så fin så fin på avslutningen. Första klass. Efter sommaren är han ingen liten kille längre.

Inga kommentarer: