måndag 24 januari 2011

Ullared

Det spelar ingen roll hur jag bär mig åt. Åker jag till Ullared kommer jag därifrån 5.000 kr fattigare. Oavsett om jag bara köper sådant jag behöver, eller om jag bara köper strunt. Hur är det med alla andra undrar jag, är affären uppbyggd så att man snor åt sig ett visst antal varor och av ungefär samma prisspridning? Kanske ska jag fråga någon nationalekonom om det hela... IKEA går ju back på sina korvar, men vet att de får mångdubbelt igen för att kunderna går därifrån nöjda och glada, istället för utsjasade och griniga av hunger. Ett gott minne av något gör ju att man gärna kommer åter. Det sista IKEA köparna kommer ihåg var det positiva med korven, alltså kommer de hellre tillbaka dit, än åker till exempelvis Mio. Undras om inte Ullared har en minst lika väl utplanerad strategi. Men slopa gärna t-shirtarna med I love Ullared på.                    

2 kommentarer:

NEWYORKMAMMAN sa...

Som Target ungefär, kommer aldrig undan med mindre än 200 dollar. För fem år sedan var det 100, ungefär. alltid likadant. Måste vara ett väluträknat koncept. Fråga gärna en ekonom. Fast Hannis, I hate Ullared!

Hanna Lans sa...

Target är ju rena Haute Couturen i jämförelse! Jag hade hellre gett fem lakan där än på Gekås, men nu är jag i fel land, så jag mättar mun efter matsked...