torsdag 27 januari 2011

Göteborg i ditt hjärta?

Som utlandssvensk längtar man hem ibland. Ganska ofta faktiskt. Alldeles för ofta om jag nu ska vara helt ärlig. Jag har varit där. Längtat hem. Nu är jag här och behöver inte längta längre. Än så länge längtar jag inte bort igen, men nyfikenheten drar. Nuförtiden får det räcka med semestrar dock. För andra, så finns hemlängtan kvar. För dessa stackare har jag i -10 grader gått runt och fotat idag. Utan mössa.


På vägen in till stan, Annedalskyrkan.

Observera fartmätaren. Just här får man köra i 70 km/tim. vad håller jag på med? Ja just det ja, jag saktade ner för att kunna ta ett kort. *Host*

2 kommentarer:

www.blogg.aftonbladet.se/newyorkmamman sa...

Det hoppas jag! Fin blå himmel.

Hanna Lans sa...

Underbar blå himmel i förrgår! Igår däremot, iusch!!