söndag 19 februari 2012

Trovärdigt

Ja, vad ska man säga? Klart att det är trovärdigt att en man i maktposition har barn på bygden. Precis som gamle svenske kungen har några sådana där han drog fram, så har säkert Hitler det också. Frågan är väl hur det ska bevisas såhär långt efteråt. Två frågor jag ställer mig är: Varför skaffa sig en exakt likadan mustasch som som ökände pappa om han nu avskydde att han var son till honom? Slutet i artikeln blir lite sensationssökande, dyker de här uppgifterna upp nu för att någon slipad advokat kommit på att det finns pengar att tjäna på Mein Kampf? En fråga till förresten: Hur hade jag själv reagerat på om jag hade varit ättling till Hitler? Rent spontant säger jag att jag hade behållt det för mig själv.

3 kommentarer:

camillos sa...

Det hade jag också hållt för mig själv...

mockapocka sa...

Jag med, men SHIT vilken obehaglig hemlighet.

Hanna Lans sa...

Ja, vissa människor hade velat döda en och vissa andra hade velat ha en som frontfigur ...