söndag 15 september 2013

Open Office

Mitt Wordprogram slutade fungera och pank som jag är valde jag att ladda ner Open Office istället för att fixa problemet. Nu har det uppstått andra problem istället. Ett sådant är att all sidnumrering har försvunnit ur mitt senaste manus. Hur i hela fridens namn fixar jag tillbaka det i Open Office? Hittar ingenting ju!




Söndagens projekt. Vad jag alltid glömmer av: Sprayfärg är svårt, mycket svårt, att måla med. En burk räcker inte. Vad jag alltid kommer ihåg: Himmel, vad roligt det är! Nu ska det bara i en ljusslinga också, så är bokstaven klar.

Min morfar ägde en möbelfabrik som hette Örebro Glas. När han sålde/pensionerade sig/hur det nu var, behöll han neonbokstäverna i sitt garage på landet. Några av dessa har jag tagit hand om. Förutom E och A, har jag också B, R, S och L. Kan man skriva något skoj med dessa bokstäver tro?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gå till Hjälpmenyn och fråga på sidnumrering och välj hur du vill ha det.

Pappan

Hanna som inte orkar logga in. sa...

Nix, hittar inget där.

Hanna Lans sa...

Jag tar bort OO och gör om istället.

Åsa Hellberg sa...

Häftiga bokstäver.

Hanna Lans sa...

Härligt 50-tals typsnitt!