måndag 2 september 2013

Horoskop

Fråga stjärnorna om när? Jag kontaktade Helena Biehl på bloggen Lovable en gång för snart två år sedan för att jag sett att hon gjorde profiler utifrån stjärnorna och ens födelsedata. Jag är egentligen en jordnära person som inte riktigt vet vad jag ska tro om stjärnorna, men ändå inte kan låta bli att testa olika vägar. Snabbt som blixten kom svaret och det var genomarbetat och skojigt att läsa. Så la jag undan det, glömde lite av det faktiskt, för att komma ihåg det igen för ett år sedan. Något chockad insåg jag att allt det hon förutspått hade slagit in utan att jag tänkt på det!

Jag kunde inte låta bli att ställa frågan till henne att om man nu visste innan vad som skulle hända, hade jag på något sätt kunnat undgå det hela om jag agerat annorlunda? (Trista saker hände och händer, när ska det sluta egentligen?) Klok som en bok svarade den underbara kvinnan att man ju inte helt kan undkomma sitt öde, men man kan styra det.

Nu har hon påbörjat ett digert arbete med att skriva årshoroskop för alla stjärntecken inför 2014 och jag har precis läst igenom mitt, som råkar vara oxen. Jag verkar gå ett utmanande år till mötes, igen, men den här gången är jag redo. Här ska styras i rätt riktning!

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det är ju så spännande med horoskop.

Åsa Hellberg sa...

Jag är också oxe. Säg inget, jag vill inte veta (det är så jag hanterar framtiden:)

Hanna Lans sa...

Anneli: Ja, det är något som drar, vare sig man tror på det eller inte.

Åsa: Jag ska vara tyst som en mus. :)