lördag 14 september 2013

Favoritsysselsättning

Loppis. Kan vara något av det roligaste som finns. Auktion är förresten strået vassare. Idag har jag slagit till på fyra fina stolar till matsalsbordet och en samovar till decemberglöggen. Dessa inköp toppades av trevligt sällskap till affären Stoff och Stil där jag köpte både sammet och glittertyg. För det är jag värd.

Samovar, tyg och stol


Förresten har jag lämnat Facebook, orkar inte med folks ångestuppdateringar längre. Och med folk menar jag både andra och mig själv. Jag mår för bra för att ta av min dyrbara tid och läsa igenom sådant samt skriva själv. Jag mår bra. Åh, härligt, och snart har jag glittriga lampor i vardagsrummet! Kreativiteten flödar.

4 kommentarer:

Sofie sa...

Jag kommer inte kunna lämna FB för beroende av att läsa i smartphonen...

Hanna Lans sa...

Men det är ju just därför du ska lämna FB ju!

Agneta sa...

Jag funderar på att göra mig av med de vänner som inte längre tillför mig något. Alla som alltid skriver saker som jag retar mig på - varför har jag dem i mitt flöde undrar jag?! (Jo, jag tänker att om jag ger ut min bok vill jag fjäska för så många som möjligt ... ) (As if.)

Hanna Lans sa...

Hehe, ja, sådär kan man tänka också. Men när(!) det blir en bok, då kan du re-frienda dem igen. :) Sådana som stjäl ens energi ska man försöka hålla på avstånd.