söndag 6 november 2011

Andra dimensioner

Jag funderar fram och tillbaka, uppåt och nedåt om det här med olika frekvenser och olika dimensioner. Att inte kunna förklara precis allt tycker jag är underbart. Det öppnar för ett mer manana-tänk än vad vi vanligtvis bär med oss här uppe i Norden. Det öppnar också för att det finns mer än vad vi kan förklara,se, höra och ta på.

I den här artikeln talar man om att det finns något som rör sig snabbare än ljuset. Förvånar mig inte alls. Det skulle förvåna mig mer om det inte fanns sådant vi inte vetat om tidigare. Jag upplever ofta människan i stort som ganska förmäten. Vi vet allt. Men bara det som går att se, ta på eller känna doften av. Allt annat är fel och finns inte. Därför hurrar jag högt vid nya upptäckter. Som skakar om oss. Som gör att vi omvärderar livet. Kanske även döden? Om tidsresor blir möjligt, betyder det då att vi kan väcka upp de döda också?

3 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Jag hade en väldigt intressant arbetskompis för femton år sedan och han sa att han inte alls trodde att tiden är en enda lång raksträcka, utan att saker och ting hela tiden händer i olika dimensioner och snarare i cirklar och ovanpå varandra.

Det var väldigt intressant och han var också övertygad om att vi lever flera olika liv. Han hade många tankar om mina tidigare liv och när jag besökte ett medium vid ungefär samma tid bekräftade hon exakt allt han sagt, utan att ha en aning om vad han sagt och berättade dessutom att vi träffat på varandra redan under ett annat liv. Det här ska jag nog skriva ett blogginlägg om någon gång, för det var grymt spännande...

Ska bli så spännande att följa din spökjakt!

Hanna Lans sa...

Jag har tänkt mig tiden som en cirkel sedan jag var barn, men bara hittat en annan som gör det. Men nu genom dig en till, vad intressant!!

Joanna Björkqvist sa...

Vad intressant! Jag nämner det t o m i min bok... :)