tisdag 23 juli 2013

Nyförlöst

Såhär såg jag verkligen inte ut 24 timmar efter att min son föddes. Men så hade jag inte något privat stylingteam vid min sida heller. Det verkar oerhört läskigt att vara sådär känd. Och att behöva visa upp ett perfekt anlete dagen efter man fött ett barn. Eller är detta något alla nyförlösta mammor borde få uppleva? Flera tusen personer som skriker upphetsat och hurrar för att man fått bebis?

Nu när jag tänker så mycket på genus, så tycker jag det är härligt att tidningen skriver Kate och hennes man.

Bild lånad från people.com

6 kommentarer:

Monica O Kolkman sa...

Äsch, lite smink, borsten genom håret och sedan le trött i 10 min. Enkelt!

...not...

Ser hon inte LITE trött ut i alla fall?

;)

Trillingnöten sa...

Du har så rätt!! Jag såg aldrig ut så där...inte efter en månad ens. Dagen efter förlossningen "seglade" jag runt på avdelningen i sjukhusets nattlinne med kateter ikopplat. Och hade ont som fan...
Jag klarar mig utan hurrande skaror också tror jag :)

mamman sa...

Påminner mig om tiden i USA o babyparty när mamman o babyn kom hem,(du o Elias)
kommer just nu inte ihåg,,, babyshow? Något liknande kanske?

Kati sa...

Haha, sminkad lagom mycket för att se "sliten men fantastisk"ut. För att inte ge någon komplex, liksom. ;))

Åsa Hellberg sa...

jag tycker att hon är så söt, det är något med hennes blick.

Hanna Lans sa...

Så himla galet smal. Hur fick hon plats med en bebis, undrar jag? Hoppas George får en någorlunda normal uppväxt med föräldrar som har tid för honom.