lördag 27 juli 2013

Francesca

En mittemellandag som denna, passade det bra att ta sig till Frölunda Torg för att köpa sig några böcker. Det visade sig att det jobbade en livs levande författarinna i bokhandeln också. Så jag fick tillfälle att berätta hur mycket jag tycker om hennes sätt att skriva. Jag gillar när man har möjlighet att berätta något positivt för någon, ingen kan må sämre av det, vare sig mottagaren eller den som framför det, eller hur?

Jag köpte Håkan Nessers senaste och Melina Marchettas Francesca. Hennes Jellicoe Road är en av de bästa böcker jag läst, så jag har höga förhoppningar på Francesca. Men Nessers, den tänker jag lämna tillbaka och istället låna på biblioteket. Biblioteken behöver också gynnas och min plånbok behöver inte bli tunnare än nödvändigt.

Inga kommentarer: