torsdag 26 juni 2014

Selfie

Läste i en tråkigt negativ krönika om kvinnors selfies. Att de alltid är tagna uppifrån och att det är pga att vi vill förminska oss själva och se så ofarliga ut som det är möjligt. Då vill jag bara påpeka att det är omöjligt att ta en selfie nedifrån om man inte vill böja sig ned. Och det vill man ju inte eftersom man vill ha med hela kroppen. Återstår alltså att ta en bild uppifrån. Män tar inte lika många selfies som vi kvinnor, och när de gör det så brukar det endast vara ansiktsbilder. Se där lite vardagsfunderingar från den solvarma mamman som bara kan ta selfies uppifrån.


När sonen hjälper till kan det tas en selfie från golvet. Men då blir det kanske en youlfie? Eller en momfie? I vilket fall som helst ser jag inte ofarlig ut. Ser ut att kunna stampa på både det ena och det andra.

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag gillar den vinkeln!

Sofie sa...

Ha ha vilken vinkel!

Hanna Lans sa...

Jag tänker att axelpartier ofta är snyggare på kläder än vad skrev är? Kanske ska jag fortsätta ta selfies istället för att låta sonen ta momsies. :)

NEWYORKMAMMAN sa...

Underbart! Jag tycker du ska starta en trend. Man kan ta underbilder om man har fjärrkontroll. Ska baskemej pröva jag med. Fast jag har kort klänning på mig...