fredag 27 december 2013

Hundar och bajs

Alltså, jag tycker att naturen är en fena på att ha koll på samband och vem som äter vem för att allt ska gå på ett ut osv, men vad är det för mening med att hundar äter bajs? Jag menar, bajset ska ju ner i jorden och bli näring, så det känns som om det är sista steget i cirkeln liksom. Varför äter hundarna upp det, de ska ju bara bajsa ut det dessutom? Nej, här tycker jag att naturen har missat något på ungefär samma sätt som att fästingar finns. Obehagligt och onödigt, det här med bajsätande hundar och fästingar.

Himla tur att jag har tandborste och leverpastejtandkräm hemma. Vovven väntar på altanen och vet att något läskigt kommer hända. Måtte han inte ha rullat sig i skiten också, då blir det ett bad också, både hans och min ofavorit sysselsättning.

2 kommentarer:

mamman sa...

Ja, de är inte roliga när de äter, rullar sig i osv :( Men han var väl sur att han fått för lite mat förståss :)

Hanna Lans sa...

Ja, så kan det ha varit. Fast de äter ju bajs när de är mätta också. Jag förstår verkligen inte syftet.