tisdag 3 december 2013

CEO och manager

Jag är nybörjare på LinkedIn. Väldigt mycket nybörjare. Trillar ur mina sökningar och tappar bort mig på vägen. Eftersom jag är en sådan nybörjare så måste jag börja om mina sökningar hela tiden, vilket resulterar i att jag tittar på folks profiler en himla massa gånger. Vilket i sig resulterar i att jag blir nervös över att de tror att jag stalkar dem ... Känner mig lastgammal som inte bemästrar digitala medier som en 20-åring.

Något som jag noterar där jag irrar runt på mina villovägar, är att hela LinkedIn verkar bestå av CEOs och managers. Följdfråga: Är den stora merparten av dem som använder LinkedIn som verktyg just CEOs och managers, eller är det trevliga titlar att skylta med? Är min egen titel korrekt översatt till engelska egentligen? Min engelska titel är också manager ju. Är alla managers på engelska?

*Sorteras under tisdagsfilosoferande.*

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

:) Här i USA tycker jag att alla stoltserar med snygga titlar, fast de kanske "bara" jobbar som sekreterare!

Hanna Lans sa...

Eller hur! Och i och med denna "uppgradering" av titlar, så trycker man ju undan andra titlar som mindre värda. Trist.