onsdag 11 december 2013

Dags att tänka efter lite

Jag tycker det är helt ok att anonyma kommentarorer nu har blivit röjda. I skydd av mörkret drar en fram sina allra värsta sida, låter dem blomma ut totalt och till slut har en ingen styrsel över dem. Att storebror ser, har vi vetat länge. Många gillar det inte men jag menar att har en rent mjöl i påsen så spelar det inte så stor roll. Det handlar om tryggheten, inte friheten. Tryggheten för alla medborgare att kunna röra sig fritt, slippa kränkningar och andra övergrepp, det handlar mindre om åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Åsiktsfrihet och yttrandefrihet är nämligen rättigheter under ansvar, det missar folk ofta. Rättigheten till sin egen kropp och trygghet ska dock vara oinskränkt.

1 kommentar:

NEWYORKMAMMAN sa...

Ja det är ju när ingen ser som folk begår de värsta brotten. Vad är det för anonyma kommentatorer som röjts? Och var? Jag tror jag läste en rubrik på någon tidnings hemsida, men jag fördjupade mig inte i den.