söndag 24 november 2013

På drift mot Idaho

Försöker titta på en av mina favoritfilmer från mina unga vuxenår: My own private Idaho. Mitt vuxna vuxenjag klarar inte många minuter innan jag gråter över livets jävligheter. Jeez, kan jag inte slappna av någonsin igen vad gäller orättvisor? Rycka på axlarna och se dramaturgin och de fina skådespelarinsatserna istället? Försöker lätta upp stämningen här hemma genom att sätta på ett avsnitt av satc istället. Jaha, våp och jakten på manlig bekräftelse. Men igen: Jeez, slappna av Hanna! Vad är safe att titta på? Modig, den tittar jag på istället, då mår jag nog bra igen.

Enda filmen jag tyckt att Keanu Reeves varit bra i förresten. River Phoenix var dock bra i allt. Så tänker jag på hur sunkigt och avigt det kändes att stå och titta på den plats han dog på, utanför the Viper Room på Sunset Boulevard. Svart och sunkigt kändes det, så smutsigt. Så onödigt.

Modig var det, Hanna, rensa hjärnan nu!

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

You are in good company ;)


Och precis, visst var det roligt när Agneta bodde på Central Park West. Var du där i hennes läckra penthouse? Jag var det. Innan jag hann att blinka satt jag där med ett fotoalbum i handen och tittade på bilder från tidigt 70-tal och tidningsurklipp.

Hanna Lans sa...

Jag bodde runt hörnet och rände där stup i kvarten känns det som. Mycket vin blev det. :)