måndag 25 mars 2013

Tack Simona!

Lite håglöst tog jag ut en laxfilé ur frysen. Tänkte att den steker jag väl senare. Läste lite bloggar och såg att Simona åt en ensam-mamma-soppa. Äsch, soppa, tänkte jag, hur roligt är det liksom? Nä, jag steker fisken istället. Som om det är så himla roligt. Men så såg jag mig omkring i kylskåpet och upptäckte att jag hade grädde, citron, bubbel, dill, purjolök, tomater och vitlök. Skulle jag kanske våga pröva att sno ihop en soppa trots allt? Ja, det skulle jag. Och hör du Simona: Stort tack, gudars vad gott det blev! Antisopptanten har blivit frälst!


5 kommentarer:

Simona sa...

Ser mumsigt ut! Och älskar soppskålen! Så fin! Kram!

Hanna Lans sa...

Supermumsigt! Fast jag mixade den inte. Lite lat sådär. Soppskålen har jag ärvt av farmor och farfar. <3

mamman sa...

Tänk vad gott o fint det kan bli ibland när man kollar vad som finns! Vi fixade en god gulaschsoppa o hade också ingredienser hemma. Lycka :)

Anneli Stålberg sa...

Den ser väldigt god ut! Hemma hos oss är fisksoppa en riktig favorit, både bland barn och vuxna.

Hanna Lans sa...

Soppa i de flesta former går bort hos mig. Jag blir liksom inte mätt. Men den här var både fantastiskt god och mättande.