fredag 22 mars 2013

Alla mina drömmar

Jag tillhör en av de där människorna som kan ses som lite rastlös. Själv brukar jag istället säga att jag är nyfiken och orädd. Om man dessutom har en massa drömmar, då blir det så att man kan ses som lite rastlös, när det i själva verket handlar om att man vill försöka uppnå alla sina drömmar, eller i alla fall pröva på. Som det här med att bli designer. En dröm jag haft i många år. Sagt och gjort, jag tog en kurs i mönsterkonstruktion, en annan i modedesign och en tredje i fotografi. Ritade bilder till tio plagg, gjorde mönstren till dessa, köpte tyger, sydde upp och fotograferade. Et voilà:



Sedan insåg jag att jag trots allt inte ville jobba som designer. Men jag är nöjd, stolt och glad över mitt resultat! Klänningen på bilden är himla fin bakifrån, med en svepande neckline. Silkesjersey. Tyvärr finns inte hemsidan kvar, då hade ni kunnat få se fler bilder.

Till er som tvekar: Just do it! Det är mycket mer tillfredsställande att pröva och inte kunna, eller inse att det inte var detta som var livsviktigt, istället för att leva livet med frågan what if?

6 kommentarer:

Anna Granström sa...

Jag är likadan! Varit inne på många olika banor...

Fin klänning!

Andra intryck sa...

Väldigt inspirerande! Superfin klänning dessutom!

Hanna Lans sa...

Tack ska ni ha ni båda!

Anonym sa...

Har alltid varit så imponerad av er/dom som kan få till det med hjälp av nål(symaskin) och tråd. Verkligen fin klänning.

Och kul att drömmar faktiskt kan bli verklighet även om jag just idag är tacksam att just min dröm inte uppfyllts.

Agneta sa...

Känner igen mig själv lite i din beskrivning ... rastlös och nyfiken och ... nej, orädd är jag nog inte ... men har en stark vilja.

Hanna Lans sa...

Skrivkulan: Jag är verkligen inte superbäst på det där med nål och tråd, men jag kan vara riktigt envis. Då brukar det gå ändå. :)

Agneta: Fast har man en stark vilja, så tror jag att man ofta är lite mindre rädd trots allt.