fredag 2 mars 2012

VVM

Så känner jag mig idag. VVM=världens värsta mamma. Pyret gråter och knaprar värktabletter. Jag gråter inombords och förbannar mig själv för att jag inte krävde högst två dragna tänder och resten lagade. Så trodde jag att det var Andra Chansen idag och finalen imorgon. Nu måste jag göra sonen besviken uppepå allt annat. Och inget Lego som tröst blev det inhandlat idag heller. Kanske att världen går under imorgon, så skulle det kunna bli. Så känns det för två ynkliga personer i Billdal just nu.

8 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Sötaste och finaste vän... Så länge ni har varandra är inget för sent. Livet bjuder på motstånd (det ska gudarna veta att det jäkla livet gör!), men i allt elände har ni varandra. Vilken lycka.

Tänder löser sig. Tv-program kommer.

Och du är din sons ABM; allra bästa mamma.

Sofie sa...

Jag tycker att Joanna tänker helt rätt! Livet måste bjuda på motstånd ibland, och gör det för alla. Svårt för barn att ta, men nödvändigt. (Fast det verkar galet att dra så många på en gång...)

Ninas skrivarlya sa...

Jobbiga dagar kommer, och de går också som tur är. Imorgon är du VBM (världens bästa mamma) istället. :)

Habowoodfrun sa...

Hej Hanna!
Jag hoppas att dagen idag känns bättre!
Själv är jag helt betagen av din fantastiska bok, som jag i stort sett sträckläst. Det har jag nog bara gjort med "Gömda" tidigare.
Vilken otrolig kvinna du är är, jag beundrar dig och ditt mod. Dessutom har jag tusen frågor till dig. Framför allt hur mår du och din son nu? Det kändes nästan befriande att läsa att gårdagens problem var ett helt vanligt problem, vilket jag tolkar som ett sundhetstecken :)

Jag har gjort ett inlägg i min blogg idag om din bok.

http://habowoodfruar.blogspot.com/

Hoppas du och sonen får en myskväll framför andra chansen ikväll!

Kram Ann

Hanna Lans sa...

Idag är jag inte världens sämsta mamma längre. Solen lyser och världen har inte gått under idag heller. Sonen har inte ont, men läspar när han pratar. Det kan vi leva med. Ikväll andra chansen, jag tror att sonen ska få rösta på Sean Banan. Då är jag riktigt riktigt snäll. ;)

Duktiga Tjejen sa...

Aj aj aj, hoppas det gått över nu! Tror som Joanna att du är ABM istället.

camillos sa...

Ja det är tufft att vara mamma när barnet har ont..men det går över.
Min son fick dra många tänder när han var liten, både mjölktänder och permanenta. Det gjorde han tack vare att han har en lite trång käke...nåt han ärvt av sin mamma. Då kände jag mig som världens värsta mamma. Fast min son behövde aldrig sövas och precis som sin mamma så var han inte rädd för tandläkaren alls.
LEGO var standardpresenten hos oss också. Varje gång. Han fick välja vilken låda han ville.

Hanna Lans sa...

Här är det också Lego som gäller. Det hjälpte liiite i alla fall.